Εμφάνιση της συμμετοχής στα αγγλικά

Επισκόπηση 9 απαντητικών νημάτων
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
    • #43860 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Γεια σας, έχω υποβάλλει τη συμμετοχή του σχολείου μας και αυτό εμφανίζεται στη λίστα. Ωστόσο, στις Παραγωγές(εκεί που δημοσιεύονται μαζεμένες) εμφανίζεται στα αγγλικά και χωρίς την ετικέτα Καν’το ν’ ακουστεί – Τραγούδι.
      Τι μπορώ να κάνω για να εμφανίζεται η περιγραφή και το όνομα στα ελληνικά, αλλά και για να μπει η ετικέτα;

    • #43862 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      θα μπορούσατε να μας πείτε ποιο είναι το σχολείο σας για να το ελέγξουμε;

    • #43867 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Δημοτικό Σχολείο Μούδρου, Δεν υπάρχει πλανήτης 2
      Ευχαριστώ!

    • #43868 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      ούτε το πανό φαίνεται…

    • #43870 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      Καλησπέρα σας,
      η συμμετοχή σας έχει υποβληθεί κανονικά.

      Θα προσπαθήσουμε να δούμε αργότερα τα θέματα εμφάνισης στη πλατφόρμα αλλά δε θα έχετε κάνένα πρόβλημα με τη συμμετοχή σας. Άλλωστε η πλήρης συμμετοχή θα εμφανιστεί στην πλατφόρμα μετά την αξιολόγηση από τους κριτές και τα συμμετέχοντα σχολεία

      Καλή επιτυχία

    • #43880 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Σας ευχαριστώ πολύ!! Να επικοινωνήσω εκ νέου σε λίγες μέρες ή έχετε προγραμματίσει τη διόρθωση; Το τελευταίο θέμα που αφήνω εδώ είναι ότι δεν μπορώ να περάσω κείμενο στην αγγλική περιγραφή..Το αφήνω εδώ μήπως διευκολύνω.
      Ευχαριστώ και πάλι για τις άμεσες απαντήσεις.

      The 6th graders from the Primary School in Moudros, Lemnos participate in the Song competition “Make it heard 2020” for the European School Radio.
      The contest entry is “ There is no Planet B”:
      Educational class description:
      Objectives: Information on global climate changes, raising eco-friendly awareness and presentation of eco-friendly solutions applying e-tools and Art (lyrics composition, melody, video etc.)
      School Subjects involved: Language (creative writing), Music, Art, ICT, English, Science
      Lesson Plan:
      – The song:
      • Presentation of contest instructions and contest themes.
      • Discussion with reference to the 1st unit in Science book for the 6th grade on power and sources of power as well as alternative sources of power
      • Presentation of youth Activists and eco-friendly acts (e.g Gretta Thunberg)
      • Writing of lyrics in pairs and composition of song by pupils
      • Song composition
      • Song Recording
      • Processing the recorded file

      – The video clip
      • Pupils’ drawing inspired by the song theme
      • Video recording of eco-friendly themed short clips
      • English translation of the song refrain
      An animation clip in class is created for the song using Scratch application program after some brainstorming ideas) ) https://scratch.mit.edu/projects/348428720/
      E-tools and a series of activities in class are used to aspire and present pupils’ involvement, their talents and creative styles.
      An example of cross-curricular teaching and collaboration set with class teachers working together:
      – The class teacher, Mrs. Theodora S. Tziampazi stimulates, facilitates and manages pupils’ work in class while pupils write and compose the lyrics and the song
      – The class Music teacher, Mr. John Vamvakas provides valuable feedback to pupils during the composition of melody and song-writing as well as records and processes the final sound of the song.
      – The class English teacher, Mrs. Antonia Vacharakidou provides feedback on pupils’ brainstorming ideas for the clip creation on Scratch, helps with their designing ideas and assists pupils with translating the song into English
      – The class teacher of Arts, Mr. Tasos Velves facilitates pupils’ with the drawing of their creative ideas
      All the teachers involved in this project would like to express their gratitude and thank the school headmaster, Mr. Hronis Kalogeridis and the school staff for their supportive help and silent but valuable contribution to the promising outcome of the contestant song “There is no Planet B”.
      Working in a team, teachers and pupils collaborate to meet and fulfill the contest requirements using the talents and tools within the school rural premises provided on Lemnos island. This project is based on the pupils’ genuine creative ideas, talents and moods of expression that stand as a clear example of their sensitivity and mature thinking. This project is pupils’ original attempt to account for their fear inspired by the current environmental crisis and to propose action with few eco-friendly life style changes.

    • #43883 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      Θα πρέπει να πάτε μέσω της επιλογής Προσθήκη Εκπομπής/Παραγωγές όπου θα πατήσετε το Παραγωγές και μετά Επεξεργασία
      Παρακαλούμε να κάνετε εσείς την επεξεργασία

    • #43887 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Μέσω της διαδρομής που προτείνετε πήγα να το κάνω, αλλά δεν μου το επιτρέπει… εμφανίζει το μήνυμα “Προσοχή: Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε μελλοντικά ζωντανά επεισόδια ή παρελθοντικά μη-ζωντανά επεισόδια.” Το κουμπί της υποβολής είναι ανενεργό. Έχω περάσει την εκπομπή ως μη προγραμματιζόμενη, όπως υποδείκνυαν οι οδηγίες.

    • #43888 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      Η αλλαγή μπορούσε να γίνει απλά υπήρχαν κάποιοι ειδικοί χαρακτήρες που δεν ήταν αποδεκτοί στο πεδίο περιγραφή. Κάναμε την αλλαγή εμείς. Δείτε αν είναι όλα εντάξει

    • #43892 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      ok, ευχαριστώ πολύ!

  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
    • #43860 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Γεια σας, έχω υποβάλλει τη συμμετοχή του σχολείου μας και αυτό εμφανίζεται στη λίστα. Ωστόσο, στις Παραγωγές(εκεί που δημοσιεύονται μαζεμένες) εμφανίζεται στα αγγλικά και χωρίς την ετικέτα Καν’το ν’ ακουστεί – Τραγούδι.
      Τι μπορώ να κάνω για να εμφανίζεται η περιγραφή και το όνομα στα ελληνικά, αλλά και για να μπει η ετικέτα;

    • #43862 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      θα μπορούσατε να μας πείτε ποιο είναι το σχολείο σας για να το ελέγξουμε;

    • #43867 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Δημοτικό Σχολείο Μούδρου, Δεν υπάρχει πλανήτης 2
      Ευχαριστώ!

    • #43868 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      ούτε το πανό φαίνεται…

    • #43870 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      Καλησπέρα σας,
      η συμμετοχή σας έχει υποβληθεί κανονικά.

      Θα προσπαθήσουμε να δούμε αργότερα τα θέματα εμφάνισης στη πλατφόρμα αλλά δε θα έχετε κάνένα πρόβλημα με τη συμμετοχή σας. Άλλωστε η πλήρης συμμετοχή θα εμφανιστεί στην πλατφόρμα μετά την αξιολόγηση από τους κριτές και τα συμμετέχοντα σχολεία

      Καλή επιτυχία

    • #43880 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Σας ευχαριστώ πολύ!! Να επικοινωνήσω εκ νέου σε λίγες μέρες ή έχετε προγραμματίσει τη διόρθωση; Το τελευταίο θέμα που αφήνω εδώ είναι ότι δεν μπορώ να περάσω κείμενο στην αγγλική περιγραφή..Το αφήνω εδώ μήπως διευκολύνω.
      Ευχαριστώ και πάλι για τις άμεσες απαντήσεις.

      The 6th graders from the Primary School in Moudros, Lemnos participate in the Song competition “Make it heard 2020” for the European School Radio.
      The contest entry is “ There is no Planet B”:
      Educational class description:
      Objectives: Information on global climate changes, raising eco-friendly awareness and presentation of eco-friendly solutions applying e-tools and Art (lyrics composition, melody, video etc.)
      School Subjects involved: Language (creative writing), Music, Art, ICT, English, Science
      Lesson Plan:
      – The song:
      • Presentation of contest instructions and contest themes.
      • Discussion with reference to the 1st unit in Science book for the 6th grade on power and sources of power as well as alternative sources of power
      • Presentation of youth Activists and eco-friendly acts (e.g Gretta Thunberg)
      • Writing of lyrics in pairs and composition of song by pupils
      • Song composition
      • Song Recording
      • Processing the recorded file

      – The video clip
      • Pupils’ drawing inspired by the song theme
      • Video recording of eco-friendly themed short clips
      • English translation of the song refrain
      An animation clip in class is created for the song using Scratch application program after some brainstorming ideas) ) https://scratch.mit.edu/projects/348428720/
      E-tools and a series of activities in class are used to aspire and present pupils’ involvement, their talents and creative styles.
      An example of cross-curricular teaching and collaboration set with class teachers working together:
      – The class teacher, Mrs. Theodora S. Tziampazi stimulates, facilitates and manages pupils’ work in class while pupils write and compose the lyrics and the song
      – The class Music teacher, Mr. John Vamvakas provides valuable feedback to pupils during the composition of melody and song-writing as well as records and processes the final sound of the song.
      – The class English teacher, Mrs. Antonia Vacharakidou provides feedback on pupils’ brainstorming ideas for the clip creation on Scratch, helps with their designing ideas and assists pupils with translating the song into English
      – The class teacher of Arts, Mr. Tasos Velves facilitates pupils’ with the drawing of their creative ideas
      All the teachers involved in this project would like to express their gratitude and thank the school headmaster, Mr. Hronis Kalogeridis and the school staff for their supportive help and silent but valuable contribution to the promising outcome of the contestant song “There is no Planet B”.
      Working in a team, teachers and pupils collaborate to meet and fulfill the contest requirements using the talents and tools within the school rural premises provided on Lemnos island. This project is based on the pupils’ genuine creative ideas, talents and moods of expression that stand as a clear example of their sensitivity and mature thinking. This project is pupils’ original attempt to account for their fear inspired by the current environmental crisis and to propose action with few eco-friendly life style changes.

    • #43883 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      Θα πρέπει να πάτε μέσω της επιλογής Προσθήκη Εκπομπής/Παραγωγές όπου θα πατήσετε το Παραγωγές και μετά Επεξεργασία
      Παρακαλούμε να κάνετε εσείς την επεξεργασία

    • #43887 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      Μέσω της διαδρομής που προτείνετε πήγα να το κάνω, αλλά δεν μου το επιτρέπει… εμφανίζει το μήνυμα “Προσοχή: Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε μελλοντικά ζωντανά επεισόδια ή παρελθοντικά μη-ζωντανά επεισόδια.” Το κουμπί της υποβολής είναι ανενεργό. Έχω περάσει την εκπομπή ως μη προγραμματιζόμενη, όπως υποδείκνυαν οι οδηγίες.

    • #43888 Απάντηση
      wpadmin
      Keymaster

      Η αλλαγή μπορούσε να γίνει απλά υπήρχαν κάποιοι ειδικοί χαρακτήρες που δεν ήταν αποδεκτοί στο πεδίο περιγραφή. Κάναμε την αλλαγή εμείς. Δείτε αν είναι όλα εντάξει

    • #43892 Απάντηση
      Tziadora
      Επισκέπτης

      ok, ευχαριστώ πολύ!

Επισκόπηση 9 απαντητικών νημάτων
Απάντηση στο: Απάντηση #43880 στο Εμφάνιση της συμμετοχής στα αγγλικά
Οι πληροφορίες σας:




Ακύρωση